Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

irfan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

bintang

~~i follo uu~~

Isnin, 26 November 2012

~~Cerita Kami~~

Salam


Tulisan ini buat tatapan anak-anak mama...mungkin satu hari nanti mama tidak punya kesempatan untuk bercerita.Mama seringkali cakap..Umairah adalah anak yang mama puja2...sampai bila pun mama xpernah berhenti untuk berkata begitu....& irfan adalah anak kesayangan mama!!!


Mama punya pengalaman yang sangat berbeza selama mengandungkan, melahirkan dan membesarkan kamu berdua.Mungkin betul kata orang tua2, berbeza anak lelaki dan perempuan.Mama setuju part tu...Mama tidak punya alahan semasa mengandungkan umairah..sangat teruja dan seronok....mama xpernah skip minum susu...ubat tu memang kekadang skip la...muahahahha...mungkin sebab mama terlupa o memang mama buat2 lupa...

Tapi pengalaman bersama irfan pula buat mama rasa nak pencen awal jek...wakakakka....cepat sangat mama putus asa kan...mama ada alahan..muntah2...n mama xboleh minum susu langsung...dan perkara itu yang mama sangat sesali seumur hidup mama...kalu mama boleh ulang semula saat2 mengandungkan irfan...mama akan paksa juga minum susu..kalu itu yang terbaik buat irfan...


irfan sangat aktif dalam perut mama...termengah2 mama ke hulu hilir...muehehehe...opismate mama kata perut mama besarrr...sumer kata irfan lahir nanti pun besar juga...tapi langit tidak selalu cerah...apabila kandungan mama mencecah 36 minggu...doktor scan n nampak sumting pada kandungan mama....masa tu mama risau tapi mama berharap semoga semuanya baik2 belaka.


Sehari selepas tu, doc refer kes mama pada pakar sakit puan..mama berharap sangat mama yang sakit dan bukan malaikat kecil mama...tapi keputusan meleset.doc kata anak mama yang ada problem..masa tu doc ada terangkan semua pada mama...mungkin irfan tidak sempurna seperti orang lain...atau mungkin irfan tidak punya masa yang panjang bersama mama...mama terima dengan redha semua ketentuan ini...mama tidak menitikkan air mata pun bila mana doc cakap macam tu...

perancangan pihak hospital pakar untuk buat czer keluarkan irfan pada 9 Ogos 2012 tapi perancangan Allah lagi cantik..irfan selamat dilahirkan pada 8 Ogos 2012, 5.08 subuh, hari Rabu...sepanjang tempoh peralihan sebelum masuk dewan bedah..mulut mama terkumat kamit memohon pertolongan Allah..semoga Allah permudahkan perjalanan kita berdua...Alhamdulillah..mama bersyukur kerana mama tidak merasakan sebarang kesakitan masa tu...ubat yang mama minum semua terasa manis..



bila mama sedar..orang pertama mama tengok abah.mama tanya abah...irfan sihat?irfan ok?irfan selamat??dan abah cuma mengangguk2 kepala.6 jam selepas operation mama tidak sedar,mama cuma tidur sepanjang masa sebab kesan ubat bius masih terasa..mama jumpa irfan selepas 2 hari mama lahirkan irfan..itupun selepas irfan keluar dari dewan bedah...detik pertama kali mama tatap wajah irfan sangat menyentuh perasaan mama...mama tidak boleh sentuh irfan...mama teringin sangat mengucup pipi gebu irfan saat ini..

        

mama admit lagi sehari sebelum dibenarkan pulang...hari keempat berpantang mama dibenarkan pulang tapi kepulangan mama tanpa irfan...ifran masih warded at least 2 minggu untuk stand by ubat....sebelum discharge wad..mama pergi melawat irfan..masa ni tangisan mama sukar dikawal....dengan wayar berselirat di kiri dan kanan tangan irfan..tapi yang lebih menyedihkan ifran menyusu dengan bantuan hos.hos yang dimasukkan terus ke dalam perut irfan....meraung2 irfan menangis dan mama faham irfan sakit bila diperlakukan seperti itu...tapi mama cuma boleh melihat tanpa dapat membuat apa2 pun....


seminggu mama ulang alik dari rumah ke hospital untuk breast feeding irfan...heheheh..mama seakan lupa mama baru lepas bersalin...alhamdulillah masa ni abah masih bercuti...kalu tidak memang mama terpaksa drive sendiri sayang...mama macam super Mak kannn!!

setelah 10  hari kita berkampung di hospital..akhirnya...doc benarkan irfan pulang...sebab menurut doc keadaan irfan sangat baik...menyusu dengan baik...bo + pu lawas...menangis ok..bahagiannya mama!!kita berhari raya di rumah....


Mulai detik itu sehingga ke hari ini irfan membesar sebagai seorang juara...irfan berjaya melawan semua kesakitan dan keperitan...sehingga saat mama menulis cerita kita ini..irfan sudah mulai untuk bertiarap...mama sangat bersyukur dengan kehadiran irfan sebagai pelengkap keluarga kita...dari kecil sehingga sekarang  mama tidak pernah merasa susah atau payah membesarkan irfan...Ahmad Irfan Syahmi sememangnya malaikat kecil  yang sempurna  buat mama!!!


 

5 ulasan:

  1. sesungguhnya yg berlaku tu ada hikmah disebaliknya.. hari ini mgkinkita tidak nampak, tapi esok lusa, kita pasti akan merasa kemanisannya.. kamu seorg yg sangat tabah ap.. pasti ada ganjarannya nanti.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kak..semua yang berlaku ada hikmahnya...saya sangat bersyukur kerana menjadi insan terpilih

      Padam
  2. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    BalasPadam
  3. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    BalasPadam

~~Terima Kasih Daun Keladi~~
**Kalau Sudi Komenlah Lagi**